Prt. 1.

***

Let's "smygbörj", shall we not?

***

Årets Film:
 - The Dark Knight
Grym skapelse, inte fullt så otrolig som folk gärna vill ha det till (mest pga Heath Ledgers bortgång), men den överlägset coolaste superhjältefilm som gjorts. Snygg som fasen, bra skådespelarinsats och en av världshistoriens coolaste antagonister (ligger i samma klass som Megatron och Darth Vader enligt mig) och den absolut bästa rolltolkningen jag har sett tror jag. Lagom lång, coola prylar, synd att Maggie Gyllenhaal ser ut som en knast.

Runner-up:
-Wall-E
Sinnessjukt söt och intressant berättelse trots att den saknar dialog den första halvtimmen. Fantastisk.

Årets MFF-match:
-MFF - KFF
Trots att vinsterna mot Bajen och Sundsvall i slutet var maffiga och härliga, så håller jag det större att slå SM-vinnarna, och att dessutom hämta upp ett 2-1underläge. Agon Mehmeti stavas den otroliga upphämtningen.

Runner-up:
- DIF-MFF
Inte så mycket för att resultatet var så givande (1-1) utan mest för att resan i sig var sjukt rolig, med frukost och öldrickande och sjungande hela vägen upp. Dessutom gjorde vi gissningsvis den bästa läktarinsatsen ett bortalag någonsin gjort på Stokkhålms Stadion. Lite smolk i bägaren att vi inte vann, att Djurgårdens glyttar skulle slåss (6 mot 3, mycket modigt) och att min röst var fullständigt förstörd efteråt (och egentligen redan innan).

***

Fetare utnämningar kommer ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0